facebook twetter twetter twetter

 


كافيه الصدى والترفيه هذا القسم للهروب من متاعب الحياة وهمومها وسع صدرك وخذ الحياة بابتسامة *_*

الإهداءات

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 11-02-2017, 05:48 PM   #1


الصورة الرمزية نورالدين
نورالدين متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 11761
 تاريخ التسجيل :  Apr 2012
 أخر زيارة : يوم أمس (09:19 PM)
 المشاركات : 1,371 [ + ]
 التقييم :  70
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي شفيقه وأحســان أفندى فى المصيـف





شفيقه وأحســان أفندى فى المصيـف

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
الجو حر الجو نار والصيف مولع الواحد
مبقاش يستحمل
شفقية: سونسون الجو نار الدنيا هتولع
احسان:نار هتولع انتى عندك طفاية حريق
طفى بيها وسيبينى اتفرج على الماتش يا مؤذيه
شفيقة:ماتش ايه يا عم انت ؟؟
وطفاية حريق ايه بقولك الجو حر مش العربية
بتولع
احسان: طيب يا شفيقة ما تقعدى فى التلاجة

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
ولاافتحى التكييف تتكيفى ولا انا اجيب
تكييفات وادفع دم قلبى وانتى تقولى الدنيا
حر او ادخلى الحارة اللى جاية على ايدك الشمال
هتلاقى طشتك وبانيوهك وميتك اقعدى
فى الطشت هتلاقى طراوة
شفيقة: انا اقصد ان الصيف جاى السنة دى
غير كل سنة
احسان: غير كل سنة ازاى يعنى؟؟
مش لابس بربطوص ولا مركب زلومة
شفيقة: ياه على تقل دمك وهزارك يا سونة
انا عايزة اطلع اصيف اروح اتفسح
احسان: تصيفى فين بقى ان شاء الله ما الهواء
هنا فى البلكونة يشرح القلب ولا انتى غاوية
شحططة ومرمطة؟؟
شفيقة: بلكونة ايه وبانيو ايه؟؟
انا عايزة اروح بورتو مارينا او بورتو السخنة
او ممكن لندن باغى يعنى حاجة كده تليق بمقامقى
احسان: مقامك؟؟
لا اذا كان على المقام فعندك الحسين او السيدة
قال بورتو...... قال ....ولندن يا خالتى ومالها
بلطيم وافغانستان وحشين؟؟
تروحى هناك تتجندى وترجعيلى تايبة

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
والنبى يا شيخة ابعدى عنى وشوفيلك
حتة تتهوى فيها
شفيقة:والنبى يا سونة نفسى اصيف وابلبط
فى البحر

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
تعالى نروح بورتو مش هتندم البت سفاقس
بنت خالتى راحت بورتو وبتقولى جنان تهوس
احسان:بذمتك فى حد يبقى اسم بنت خالته سفاقس!
ويروح بورتو؟؟
ده كبيرها الملاحات عموما اذا كانت تجنن
يبقى مفيش مانع اهو نرجع من هناك بفايدة
وندخلك سرايا المجانين

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
وارتاح من الزن واللت والعجن
شفيقة:اه بس فى حاجة كمان صغننة
رفيعة عريضة
احسان: ها يا واجعة معدتى ادينى تقلصات ادينى
شفيقة: عايزة اجيب مايوه بيقولوا هناك المايوه
هو الزى الرسمى يرضيك ابقى عره
وسط اهل بورتو؟؟
احسان: نعم ياختى....... مايوه وزى رسمى
طيب ومالها البدلة والبابيون دول عليكى
يليقوا اوى مع شنب كمان تبقى زى الفل
وسيبك من مارينا وروحى اقعدى على القهوة
شفيقة: يوووووووووووووووه .....
بطل بقى
احسان:بقولك ايه نسافر اه......
مايوه..... لالالالالا انا بس اللى البس مايوه ستات
دماغها مليانة كلام فاضى بطلى تتفرجى
على كليبات بوسى سمير
شفيقة:وفيها ايه يا سونة انا اقصد مايوه شرعى
احسان:اه..... اذا كان كده ماشى اصلى كنت
بحسبه عرفى وسافرنا صبرتوا ونولتوا المدينة الغناء
بورتو مارينا واحنا قاعدين على البلاج
شفيقة: احسان بتبص على ايه شايفة عينك رايحة
وجاية لما جتلها ميه بيضاء طيب حتى وقفها
فى الاشارات احسان يا شيخة طيب زمرى
قبل ما تتكلمى خضتينى انا ببص على
الايس كريم بالشيكولاته
شفيقة: بييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييب
ادينى زمرت اهو

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
بقى بتبص على الايس كريم ولا الايس كريمــــــــــة؟؟
احسان: كريمة مين وبتاع مين يا شيخة انا بس
بتأمل بشوف ايه الجديد "فى سره"
والنعمة البت سفاقس بنت خالتك دى تستاهل
هدية اول مرة تدلنا على حاجة عدلة تلاقى
جوزها ابن المحظوظة هو اللى عرفها المكان
شفيقة: حاجة عدلة اللى هى ايه ؟؟
المايصين المدلعين اللى رايحين جايين على البلاج
يتاصعوا بالمايوهات الفسفورى


شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
ولا ليهم ظابط ....ولا رابط
احسان: جرى ايه يا ست انتى هو انتى
من الحكومة ولا ايه؟؟
بقى ما صدقنا خلصنا منهم تطلعلنا انتى
يا ساتر عليكى ست من الحزب الوطنى المقرفاتى
النابراتى مين جاب سيرة الظباط
والعساكر دلوقتى؟؟
انتى هتخليها امن دوله ولا ايه خلينى امتع نظرى
شوية بالحاجات الحلوة قبل ما يروح عليا
وامسك عكاز وقعد يغنى انا بعشق البحر
وبعشق موززه كمان وحاسس انى تايه
وحيران ومبسوط ومش نعسان


شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
وحاسس انى ندمان... وكنت كمان غلطان
لما اتجوزت زمان من نحمده اللى شبه
ابو قردان ويا عينى يا عينى يا سيدى
على النسوان
شفيقة: نعم بتقول ايه يا سى احسان حاجات
ايه اللى حلوة؟؟
احسان: ها... مابقولش انا اقصد الحاجات
الحلوة الكتير اللى قاعدة مرزوعة جنب
قفايا انتى يا بسبوسة قلبى .....
.يا قطايف عقلى

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
شفيقة: طيب حاسب يا سى رمضان لتلزقنى
بياميشك..... ااقصد بكلامك
احسان:بس تصدقى يا شفشق كان عندك
حق لما قلتى نيجى بورتو اهو تغيير برضوا بدل
المناظر بنت الكئيبة اللى بتعمينا هناك
الموضوع الأصلى من هنا: منتديات صدى الشام-لهواة الشام http://9adaalsham.com/vb/showthread.php?p=500718

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
وبنصتبح بيها كل يوم فى مصر والنعمة الواحد
يطلب نقله فى الشغل هنا تفتكرى يوافقوا
يا روحى ويقدروا ظروفى
شفيقة: وان شاء الله هتشتغل ايه ......
مبصبصاتى ولا معكساتى ولا هتشيلهم الشنط؟؟؟
احسان: وانا اطول بس قولى يارب

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
احم احم يا ستى ده انا سبعة صنايع والبخت
ضايع جنبك ده انا علشانهم وعلشان
مايوهاتهم اشتغل روم سيرفيس ارص شماسى
وكراسى على البلاج اشتغل دليفرى بيتزا

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
اى حاجة تخلينى لازق فى المزز اللى ترد النظر دى
شفيقة: مزز وترد النظر هو انا مش مالية عينك
ولا ايه؟؟
احسان: ماليه؟؟؟
ده انتى تملى تلاجة بحالها

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
مش عينى بس يابــــــــــــاى
الواحد مش عارف يتنفس ارحمينى بقى
وسيبينى اتمتع شوية واشم ريحة نضيفة بدل
ريحة المحشى وبابا غنوج وام اربعة وتمانين
شفيقة : تتمتع شوية..... وبابا غنوج شكلك
جوعت يا سونة وشكلى هاكلك طرب
بس من اللى هو عارفه؟؟
الطرب بالبونيه والبوكس والروسيات

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
احسان: روسيات ما تخليها طاليانات احسن
والطف يا روحى عليهم امـوه عاملين
زى السمك بيلعلطوا فى الميه اه يا اوحــــى...... يا اوحــى
شفيقة: جتك وجع اوحــك يا حياتى وفات
يوم والتانى وسونة مش مركز معايا قاعد لازق
على البلاج ولا اللى قاعد جوه كرتونة مش
عارف يخرج منها

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
عينه بتشرق وتغرب وراء المزز لحد ما فرسنى
ولا كانى هنا قعدت افكر واقول جبتيه لنفسك
يا بت يا شفشق استنى عليا يا مقصوفة الرقبة
يا سفاقس لما ارجعلك انا توقعينى الوقعة دى
وكان مالها بلطيم ولا القنطرة وحشين ولا وحشين؟؟
ده كان هناك الهواء مفيهوش نسمةبس على
الاقل بيقعد زى الألف ويشوفنى هناك
ولا مارلين مونورو اعمل ايه قعدت اقول
اصيف اصيف لما الراجل هيروح منى

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
وهتنشله بت بلطية ولا طاليانيه ولا روسيه
لابقى ما بدهاش لازم امخمخ وامشى من مارينا
بلا رجعة ومالها كوم الدكة اهى حلوة والمزز
هناك بالجلاليب ام سفره وحفى وبالعمه

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
وحاجة تشرح القلب وزى الفل هناك
يا دوبك يلحق يرجع مش يبص واحس هناك
انى ملكة جمال انطاكيا

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
لكن بــــــــــورتو
خلت البنات هناك تبورتو ....وتعنسوا.....
وتشيخوا كمان وبقيت كل يوم اروح افصل
الكهرباء من العمومى لما خلتها عتمة وضلمة لحد
ما سونة ما بقاش عارف يفرق بين الشورت
والجلابية ولا البانيو من البحر

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
شفيقة:سونة بقولك ايه يا حبيبى فى الظلام الدامس
ده احنا شكلنا مش هينفعلنا قعاد هنا لا شايفين
حاجة ولا عارفين حاجة الدنيا كحل واحنا
جايين نصيف ولا نتعمى؟؟ يلا بينا نرجع
احسان:شامم ريحتك فى الموضوع ده يا شفقة اخ
يانى اخ ....... يا فرحة ما تمت اصل هو كده
فى ناس فقرين عارفاهم يا حبيبتى؟؟

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
شفيقة: ولا تزعل نفسك يا نور عينى انا حجزتلك
اسبوع فى جمصة وحضرتلك برجرام انما
ايه يهوس وهتنبسط اوى
احسان:برجرام فى جمصة وعمالة تقولى لندن
وباغى قدامى..... قدامى ياختى

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
شفيقة: يا خويا بلا بورتو بلا فورتو

شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
وقال على رأى المثل من خرج من
داره يتقل مقداره

انتظرونى مع شفيقة واحسان فى مغامره تانيه
شفيقه وأحســان أفندى المصيـف
الموضوع الأصلى من هنا: منتديات صدى الشام-لهواة الشام http://9adaalsham.com/vb/showthread.php?p=500718






 

رد مع اقتباس
قديم 11-03-2017, 12:06 AM   #2


الصورة الرمزية ساهر القمرا
ساهر القمرا متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 6253
 تاريخ التسجيل :  Apr 2011
 أخر زيارة : 10-20-2018 (10:38 PM)
 المشاركات : 19,695 [ + ]
 التقييم :  7773
 SMS ~
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي



ههههههههه
راااائع طرح يستحق التقييم
سلمت دياتك المبدع نور الدين
لاعدمنا جهودك الواضحة

مسراتي


 
 توقيع : ساهر القمرا

[

تسلم اناملك (( تاج النساء ))


رد مع اقتباس
قديم 11-04-2017, 12:03 AM   #3


الصورة الرمزية إعصار برزه
إعصار برزه غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 127
 تاريخ التسجيل :  Sep 2010
 أخر زيارة : 10-15-2018 (09:05 PM)
 المشاركات : 8,695 [ + ]
 التقييم :  1988
 الجنس ~
Male
 مزاجي
 MMS ~
MMS ~
 SMS ~




لوني المفضل : Black
افتراضي



كالعادة ابداع رائع وطرح يستحق المتابعة

شكراً لك بانتظار الجديد القادم

دمت بكل خير


 
 توقيع : إعصار برزه



رد مع اقتباس
قديم 07-06-2018, 02:12 PM   #4


الصورة الرمزية قلم إمرأه
قلم إمرأه غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 8076
 تاريخ التسجيل :  Jul 2011
 أخر زيارة : 08-01-2018 (06:29 PM)
 المشاركات : 29,029 [ + ]
 التقييم :  5628
 الدولهـ
Saudi-Arabia
 الجنس ~
Female
لوني المفضل : Firebrick
افتراضي



هههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
مغآمره ممتعه :)

شكراً آوي آوي آوي

يعآأآأآفيك


 
 توقيع : قلم إمرأه





ـلـآ اطمحْ لـِ ـإبهآرْ ـآحدْ ؤ لستُْ مهوووسهْ
بِ صووتْ ـآلتصصصفيق ؤ نبرة ـآآلثنآء
ببسسسسسسسآطـــــهْ :
ـأنـــآـاـآ
ـآفعل كلْ شيءْ يـجججعلنـي
ـأبتسسسسسمْ
فْ ـآلـذـذيْ ـأرغـبٌْ بــهْ هو
بلووغْ نقطــةْ ـآلرضآْ عــنْ ذآتــي ْ
...
...


رد مع اقتباس
قديم 07-12-2018, 06:40 AM   #5


الصورة الرمزية حميد البناقي
حميد البناقي غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 14829
 تاريخ التسجيل :  May 2013
 أخر زيارة : 09-20-2018 (10:18 PM)
 المشاركات : 7,817 [ + ]
 التقييم :  2193
 MMS ~
MMS ~
لوني المفضل : Black
افتراضي



هههههههههه
تحياتي لك على الطرح الجميل


 

رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدليلية
أفندى, المصيـف, شفيقه, وأحســان


يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 ضيف)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 01:38 AM.

اخر المواضيع

الاتفاق يمزق شباك الأهلي بسداسية والهلال يفوز بصعوبة على الشباب وعموري يتعرض لقطع بالرباط @ لا جديد في حال "العميد".. تعادُل والمركز الأخير واحداث مؤسفة تجعل ال الشيخ يطلب تحقيق عاجل @ "العالمي" هزم الباطن.. واستمر في الصدارة والتعاون يقسوا على الفيصلي @ ماذا حدث لرئيس الإنتربول.. الصين تقدم "الجواب الحاسم" @ مسألة أعصاب @ خادم الحرمين الشريفين يوجِّه بإعادة هيكلة رئاسة الاستخبارات العامة وتحديث نظامها @ بأمر الملك.. إعفاء نائب رئيس الاستخبارات العامة والمستشار سعود القحطاني @ النائب العام شجار واشتباك داخل القنصلية تسببا في وفاة خاشقجي وإيقاف ١٨ شخصا @ أفضل برنامج إدارة عقارات متوفر باللغة العربية والإنجليزية @ خادم الحرمين وولي العهد يعزيان "البشير" في وفاة رئيس السودان الأسبق "سوار الذهب" @ ترامب يرفض ادانة المملكة .. وبومبيو علاقتنا بالسعودية استراتيجية @ الأخضر يقتنص تعادلاً أمام العراق.. ويخرجان "حبايب" @ خادم الحرمين الشريفين يتلقى اتصالاً هاتفياً من الرئيس الأمريكي ..ومفتي البوسنة : يؤيد السعودية @ الرئيس اليمني يعفي بن دغر من منصبه وواشطن تصنف حزب الله منظمة اجرامية @ لآ تُلَــبٍي حَـآجآتْ جَـسِدك قَــبْل روحَكَ @ كيف نعيش حين يتقيَّأنا الفرح @ دين لا يتراجع! @ إذا رأيت الكرب يشتد @ مدينة صــــــــدى الشام الإعلانيـــــــة @ خادم الحرمين يجري اتصالاً هاتفيًا بالرئيس التركي اردوغان @ عندما يُتهم الأموات بمقتل الأحياء.. تعرَّف على الفبركة التركية القطرية @ السعودية تؤكد رفضها التام لأي تهديد.. مصدر مسؤول:إذا تلقت المملكة أي إجراء سترد بأكبر منه @ فستان امي @ لو كانت الحروف نهـراً لعبرتــه @ آخر رساله جتك ع الواتساب .. @ عضو يلفت الانتباااااه.. @ لعنه الانترنت @ ابن راغب علامة يمنع والدته من الرقص .. وحلا شيحة تعود لمصر بكامل مكياجها بعد اعتزال 12 عام @ وفاة الفنانة السورية دينا هارون بعد صراع مع المرض.. ونقل ثامر حسني للمشفى @ إعلام الإخوان ورّط الأمريكان.. "نيويورك تايمز" تعتذر: حذفنا خبر المشتبهين في اختفاء خاشقجي @ بومبيو: لن نموّل إعادة إعمار سوريا طالما قوات إيران هناك @ 28 قناة تلفزيونية تنقل مباريات "سوبر كلاسيكو" @ وانطلق قطار الحرمين السريع.. شاهد صور لأول رحلة @ انطلاق بطولة سوبركلاسيكو غدا الخميس بين العراق والارجنتين وماذا قال المدربان @ "ترامب": أجريت محادثات سعودية بخصوص "خاشقجي" ومالك يثير التسؤلات .. ومليشيا الحوثي تشهد انشقاقات @ السفير الكندي المطرود يعترف بالمبالغة وارتكاب أخطاء أشعلت الخلاف مع السعودية @ اختفاء جمال خاشقجي.. مسرحية إعلامية وخداع وفوضى يمارسها الإعلام القطري @ الرزق وصلة الرحم‏ @ الشاعر محمد الحزوم في لقاء رائع عبر (محطات ساهر ) الحلقة الرابعة @ التحذير من عقوق الوالدين وقطيعة الرحم @ عــواطف و عــواصــف @ جَمِيلٌ أنْ نَنْجَح فِي حَيَاتِنَا @ مشــفى صدى الشام لكل سقيم وعليل @ محشي الكــــــوسا @ الشاي لا يبرد @ الحياة بلا حنان ما اقساها من حياة @ حبة عنب جعلته يفكر في آخرته !! @ وقفات من سورة النور: (آداب البيوت) @ الساهر الأول والأجمل @ جهاد العبدالله وحسن الخلق وجهان لعمله واحده @



Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Alpha 1
Copyright ©2000 - 2018, vBulletin Solutions, Inc. Trans by
HêĽм √ 3.1 BY: ! ωαнαм ! © 2010